Artūras Tereškinas

  • : Function ereg() is deprecated in /home/tereski/domains/tereskinas.com/public_html/includes/file.inc on line 649.
  • : Function ereg() is deprecated in /home/tereski/domains/tereskinas.com/public_html/includes/file.inc on line 649.
  • warning: Parameter 1 to theme_field() expected to be a reference, value given in /home/tereski/domains/tereskinas.com/public_html/includes/theme.inc on line 171.
  • : Function ereg() is deprecated in /home/tereski/domains/tereskinas.com/public_html/includes/file.inc on line 649.
  • : Function ereg() is deprecated in /home/tereski/domains/tereskinas.com/public_html/includes/file.inc on line 649.
  • : Function ereg() is deprecated in /home/tereski/domains/tereskinas.com/public_html/includes/file.inc on line 649.
  • : Function ereg() is deprecated in /home/tereski/domains/tereskinas.com/public_html/includes/file.inc on line 649.
  • : Function ereg() is deprecated in /home/tereski/domains/tereskinas.com/public_html/includes/file.inc on line 649.
  • : Function ereg() is deprecated in /home/tereski/domains/tereskinas.com/public_html/includes/file.inc on line 649.
  • : Function ereg() is deprecated in /home/tereski/domains/tereskinas.com/public_html/includes/file.inc on line 649.
  • : Function ereg() is deprecated in /home/tereski/domains/tereskinas.com/public_html/includes/file.inc on line 649.
  • : Function ereg() is deprecated in /home/tereski/domains/tereskinas.com/public_html/includes/file.inc on line 649.
  • : Function ereg() is deprecated in /home/tereski/domains/tereskinas.com/public_html/includes/file.inc on line 649.

Bėdų Lietuva, Mildažytės turgus

pir, 2009-09-21 20:19

Neseniai su studentais diskutavome, kodėl Lietuvoje labai mėgstamos laidos, kuriose kalbama apie bėdas, skausmą, kančias. Kodėl mes su savotišku džiugesiu stebime kitų žmonių kentėjimą?

Vieni sakė, kad mums patinka žiūrėti į kitų skausmą dėl to, kad įsitikintume: mūsų gyvenimas nėra itin blogas. Kitų manymu, mūsų posovietinė mąstysena yra kupina nevilties ir pesimizmo, todėl mums lengva tapatintis su kitų skausmu. Dar kiti manė, kad tai dalis skurdo kultūros, apie kurią dabar dažnai kalbama. Lietuvos skurdo kultūroje daug kančios, daug grumtynių dėl ribotų materialinių išteklių, daug žiaurumo ir paniekos tiems, su kuriais kovojama dėl paskutinio duonos kąsnio.

Jau ne vienus metus transliuojama LTV laida „Bėdų turgus" - šios skurdo kultūros dalis. Ši laida remiasi labai paprasta pasakojimo schema: žmonės, iš pradžių gyvenę lyg ir neblogai, patenka į bėdą, kol galų gale magiška laidos autorės ir vedėjos Editos Mildažytės ranka juos išgelbsti. Visi šypsosi ir glėbesčiuojasi. Tai iš esmės pasakos siužetas. Skurdo Lietuvai reikia pasakų. Pasakos kuriamos kaip tik jai.

Žiūrint rugsėjo 21 dienos „Bėdų turgų" neapleido jausmas, kad pasaka čia kuriama asmeniui, turinčiam pradinės mokyklos išsilavinimą. Galbūt net sunkiai skaitančiam. Užkadrinis moters balsas naudojosi pačiomis skurdžiausiomis kalbos klišėmis ir posakiais: „Palūžusiai moteriai niekas neberūpėjo...", „ji norėjo kuo greičiau palikti šią ašarų pakalnę", „jie pykosi ir taikėsi, du artimi ir kartu tolimi žmonės...", „nelaimė patikrina draugus...". Patetiškai sentimentalus pasakotojos balsas vertė įsijausti į kitų nelaimes, pravirkti, raudoti. Blogiau, kad net dviejų pasakojimų herojai ir jų pažįstami laidoje kartais pradėdavo kalbėti panašiomis intonacijomis. Galbūt „Bėdų turgaus" rengėjai juos pamokė to, kaip dalyvauti pasakoje ir kaip kalbėti patetiškai sentimentalaus meksikiečių serialo intonacijomis. Kas žino.

Kai pasakojimai papasakoti, veiksmas persikelia į studiją, kur pati laidos vedėja Edita Mildažytė tęsia, jos pačios žodžiais, „valandą artumo ir istorijų apie vieni kitus".  Ji pati kalbina laidos herojus. Pirmame laidos segmente laidos vedėja klausia našlaitės paauglės: „Kodėl išgėrei visas tabletes?" arba „O kada prasidėjo tavo emocinis atgimimas?" Atgimėme ir kelkimės. Kartais net nelaukdama atsakymo, Mildažytė džiaugsmingai ima komentuoti: „Turėjai tvarkytis su paauglyste, su hormonais... Bet tau nelabai sekėsi...". Baigdama pokalbį, Mildažytė ištaria: „Tai dabar panašu, kad įsigysi profesiją?" Taip, įsigysiu. Per skausmą į žvaigždes. Viena firma dovanoja merginai vidines namų duris, kita firma pasirengusi įstatyti šarvuotas lauko duris, o „Bėdų turgaus" fondas skiria lėšų pakeisti merginos buto langams ir čiaupams. Segmento pabaigoje visi atsistoja, šypsosi, bučiuojasi, glėbesčiuojasi. Skamba lifto muzika („elevator music").

Antroji istorija, laidos vedėjos žodžiais, - apie „gražią šeimyną". Užkadrinis balsas, arba pasakų pasakotoja, komentuoja: „Jie peržengė vaikų globos namų slenkstį, ir tai suteikė jiems daug šviesos". Deja, ši šviesa truko neilgai. Vieną dieną sudegė šeimos namas. Čia ir vėl į pagalbą atskuba visagalė Mildažytė ir klausia: „Tai koks dabar jūsų planas?"  Žiūrėdama į žvyro krūvas prie sudegusių namų, ji atsidūsta: man tai „neatrodo labai perspektyvus reikalas".  Bet perspektyvą suteikia „Bėdų turgus", apipylęs šeimą dovanomis ir finansine pagalba. Vėl lifto muzika, vėl pasakiška pabaiga.

Susigraudinu. Pro ašaras sunku matyti televizoriaus ekraną. Tada susimąstau. Kad ir kaip sveikintum šį mėginimą padėti vargstantiems Lietuvoje, kirba mintis, kad „Bėdų turgus" pateko ne į tą televiziją. Tokia pasakomis ir meksikietiškų serialų retorika kvepianti laida labiau tiktų komercinėmis bėdų televizijoms, LNK ar TV3.  Ką ji veikia LTV, gali paaiškinti tik ekspertai. Gal visa žinantis Romas Sakadolskis?

Ar jums patinka „Bėdų turguje" pasakojamos pasakos „runkeliams", arba „runkelių" pasakos?

A. T.     

Vienas iš intelektualų (žino, ką nori pasakyti)
ant, 2010-03-30 17:07

tai va kodėl tiek mergaitiškų seilių - kritika eina į šiukšlių dėžę. Kokia miela tolerancija nuomonių įvairovei. Išsyk atpažinsi tolerantiško žmogo/žmogės :D braižą

Vienas iš intelektualų (žino, ką nori pasakyti)
ant, 2010-03-30 17:04

pakanka A.T. paskutinio sakinio savo "analizėje", kad ir toliau nebejausčiau jam pagarbos. Gal dėl simpatijų vegetarams, manau, kad geriau jau būti runkeliu, nei kirmėle.

Rita
pir, 2009-09-28 21:08

Sakyciau, kad vargsai tie žmones, kurie neturi galimybes klausyti A.Tereskino paskaitu, bet tikrai jau ne vargsai tie studentai, kurie tai daro.

Pritariu studentei ir Dekoju Arturui Tereskinui uz įdomias paskaitas, kuriose dėstytojas skatina mus mastyti, analizuoti, kritiškai vertinti (beje, kritika gali būti ir teigiama), suvokti ne tik save, bet ir kitus.

Kai kuriuose komentaruose atsispindinti rasanciu asmenu savimone nejuciomis priverte mane susimastyti apie ju pasirinktas išsakytu minciu israiskos formas. Manau, kad tie asmenys, persmelktuose gailescio (tik nezinia kam) ir paniekos komentaruose, bando sudelioti savo identiteto detales, kurias nesuspėjo ar neturėjo galimybių surinkti gyvenimo eigoje, todel dabar stengiasi is paskutiniuju atsigriebti. Sie komentarai igyja sunkiai valdomo pykčio israiska, bet tuo paciu tampa ir irankiu, padedančiu jiems isreiksti savaji AS – nevykėli, jau užsiauginusi sparnus, bet dar nesusivokianti apie tai, kas sudaro gyvenimo esme. Taip, o kas del to kaltas??? Gal aplinka? (kaip pasakytu vienas politinis veikėjas). Bet ar tikrai???

studente
sek, 2009-09-27 20:21

Idomi Editos reakcija- parasyti viesa atsaka i Arturo straipsni..?!
Beje, Arturas kaip destytojas niekada pats nepersa savo nuomones, leidzia studentams patiems mastyti ir kritiskai vertinti tai, kas supa. Ir dar, kas cia per nepasitenkinimas ir gailestis "vargsams studentams", jei norit prie ko prisikabinti, ir nerandat prie ko, verciau savo energija savisvietai panaudotumete, uzuot kalbeje tai, ko nezinot.
P.S ar esate girdeje apie pozityvu mastyma, ir tai, kad teigiamos mintys materializuojasi? Ko gero ne..del to ir liks "bedu turgaus Lietuva"..

Artūras T.
šeš, 2009-09-26 16:52

Labai ačiū visiems už komentarus. Dėkui buvusiems ir esamiems mano studentams. Jų parama ir kritika visada mane įkvepia. O tiems, kurie žino, ką man daryti ar ko nedaryti arba sapalioja apie mano "iškrypimus", norėtųsi pasakyti: niekada nenorėjau būti jūsų "normalaus" pasaulio dalimi. Life is much better without you :) Cheers mates

Vienas iš intelektualų (žino, ką nori pasakyti)
šeš, 2009-09-26 09:02

Kiek sulaukete komentaru!!! :D aktualu, ko gero. O problema, manau, ne tame, kad Edita kam nors padeda ir parduoda beda, bet kodel MES taip megstame ziureti kitu skausma, skurda, netektis? Kodel MUS tai taip domina? Keisti tie zmones..

Vienas iš intelektualų (žino, ką nori pasakyti)
pen, 2009-09-25 10:52

sakote laida pvz Tortas intelektualesne? Daugiau padeda gyvenimo ir zmoniu nuskriaustiems?
o amzinai sergantiems invalidams, padegeliams Mildazytes pgalba - tiesiog issigelbejimas.. Pats straipsnio autorius yra suselpes kokius pavargelius? O gal suorganizavo kitu pagalba savo rankomis?
Neabejoju, kad ne.. Nes kitaip sio straipsnio nebutu..

Dovilė K.
ket, 2009-09-24 21:29

Tikrai - man irgi gaila tų studentų, kuriems atrodo, jog kremta niekalus - reiktų juos užjausti, juk jiems TIEK metų tenka krimsti niekalus! Tik man susidarė įspūdis, jog daugelis nesivargina paragauti to, kas nenulupta ar dar kitaip galima pasakyti - kam skaityti kulinarinius receptus ir gaminti pačiam, kuomet galima nueiti į prekybos centrą ir valgyti vakuumuotas mintis - juk visi taip daro.
...ateina laikas, kai ir "obuoliukai" iš E.Mildažytės sodo skanu.
...kas priverčia tuos niekalus krimsti?
...o kas liepia pasiraitojus rankoves gaminti tai, kuo vėliau mėgausiesi?
Čia jau kiekvieno iš mūsų pasirinkimas.
E.Mildažytė valdo "Bėdų turgų".
A.Tereškinas išsakė savo poziciją.
O aš "Bėdų turgų" mačiau gal prieš du metus. Bet neverta skubėti - jis dar ilgai gyvuos.
Tik įdomu - o kur Jūs gerbiamieji pirkėjai tas bėdas dedate, kai nusiperkate - man atrodo, kad vėl atgal - į "Senbėdžių turgų". Perkam, perkam, bet vis kaip iš gausybės rago.

Anoniminis bailys #1
ket, 2009-09-24 12:14

Taip, labai baisu universitetuose. Ir internete baisu. O baisiausia, kad nėra pasakų viešiems intelektualams.

Vienas iš intelektualų (žino, ką nori pasakyti)
ket, 2009-09-24 12:02

Iš tavo rašliavos suprantu kad esi gerokai iškrypęs. Manau tokiems žmonėms nevertėtų dėstyti.

Auksinis kardas
ket, 2009-09-24 07:07

Gaila, kad studentams tenka gaišti laiką, besikapstant po tokį niekalą. Maniau, suvalgėme mokslinius komunizmus, ir makaronai iš mokymo įstaigų atsitraukė.

As
ket, 2009-09-24 07:03

Liaudyje galioje viena labai puiki taisykle: Kas ant kito sako, tas ant saves pasisako. Taip ir cia sis ponas save tiesiog pavadino runkeliu. Jam labai nepatinka si laida, nes kalba apie bedas. Ji tarytum kalba apie Tereskina. Paniekoje kitiems slypi uzkoduota panieka sau, panieka tam, kas as esu. Stai kodel nesamoningai jam si laida uzkliuvo. Turbut jis TV neziuri. Kiek ten laidu, kur pasakojamos graudzios istorijos. Si laida kitokia. Cia ne vien pasakojama, bet ir padedama.

raimonda
ket, 2009-09-24 06:54

Sitas ponas nelabai suvokia,kas yra skurdas ir nelaimes.Dalyvaukit.padekit ,bendraukit su Edita gal praregesit?

Laura
ket, 2009-09-24 06:30

Nepritariu sitam straipsniui ir jo arogancijai.

Vienas iš intelektualų (žino, ką nori pasakyti)
tre, 2009-09-23 23:53

Noretusi, kad ir autorius reaguotu i komentarus. Daugiau diskusijos. (draugiskai)

Vienas iš intelektualų (žino, ką nori pasakyti)
tre, 2009-09-23 20:58

Laida yra vienas iš būdų padėti. Aišku, daug geriau būtų duoti meškerę, o ne žuvį, bet jeigu nors vienam žmogui ta pagalba padėjo pakeisti į gerą gyvenimą, tai ji turi teisę būti. Privalo. Šiaip ne tik bėdų turgus mėgstama laida, yra bjaurių ir nereikalingų...
Jei ne viešumas, prime time'as, tai paramos būtų surinkta mažiau. Vieni gal nenori skelbtis, kad padeda, bet kitiems tai yra vienas sprendžiamųjų faktorių duoti ar neduoti.

bedramintė
tre, 2009-09-23 19:12

Manau, "Bėdų turgus" - fenomenas televizijos padangėje. O Edita Mildažytė tai geradarė fėja, kuri savo "burtu lazdele" daro stebuklus - padeda vargšams. Galima sakyti tikras Robino Hudo prototipas moters kailyje.... O jei kalbant apie laidos tematiką, tai meksikietiškiems serialams dar toli iki "Bėdų turgaus". Šią laidą žiūrėdamos močiutės(tame tarpe ir mano) pralieja ne vieną ir ne dvi ašaras ir dejuoja kokie nelaimingi žmonės, kaip gaila tos mergaitės, kokie vargšai vaikai ir panašiai. O dar sako svetimo skausmo nebūna... Pasirodo, kad būna, ir dėka šito televizinio projekto ar realybės šou(o ką,ne?...)
O šios laidos palyginimas su pasaka,manau, yra gana vykęs. Čia yra ir gėrio, ir blogio, o laidos vedėja kaip tikra herojė kovoja su antagonistu ir beabejo jį nugali, nes pasakose su gera pabaiga kitaip ir negali būti. Ir jei tą pasaką dar ir per nacionalinę televiziją trancliuoja.... O Edita Mildažytė kaip tikras Don Kichotas kovoja su skausmu,bėdomis, kančiomis.... Ačiū Dievui už tokią moterį karžygę.
O atsakyt į klausimą, kodėl Marijos žemės gyventojai taip mėgsta tokio pobūdžio laidas, kai visi verkia, guodžiasi ir dejuoja yra gana sunku ir vienareikšmio atsakymo čia negali būti. Bet manau, tai ateina iš istorijos,nes tik skausmas vienijo žmones, o ir gero ne tiek daug ir buvo....

ant, 2009-09-22 19:38

Edita Mildazhyte - Jus esate tikra moteris!

Rūta
ant, 2009-09-22 09:35

Hmm, man daug kas nepatinka. Labiau už Bėdų turgų erzina prime tim'u rodomi serialai pvz. Senis, Komisaras Reksas etc.Verčiau duotų eterį pvz. kalbos komisijai ir tiesioginio eterio metu remontuotų žodžiui plentą arba grįžtų senos tradicijos-laidelės apie kompiuterių bėdas, kalbų pamokėlės...

Anoniminis bailys #1
ant, 2009-09-22 08:46

Kai žmonės kaba, kad Lietuva dar neįžengė į postmodernizmą, manau, šitą gėrio/blogio, tamsos/šviesos dualizmą jie ir turi omeny.

Nušvitimo/atsivertimo linija populiari ne tik religinėse praktikose, bet, pritariu, pasakose, tostuose ir kasdienybėje. Taip socialiai įtvirtinama viltis. Tapatinimasis su šitais scenarijais palengvina naštą. Gaila, kad Bėdų turgus savo tiksline auditorija pasirinko vieną socialinę grupę, – žvelgdamas kiaurai ekraną rašė Anoniminis bailys #1.

Skelbti naują komentarą

Šio laukelio turinys bus laikomas privatus ir nerodomas viešai.
  • Web puslapiu adresai ir el. pašto adresai automatiškai tampa nuorodomis.
  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai

Daugiau informacijos apie teksto formatavimą